Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με τις τιμοληψίες του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμής της αμόλυβδης βενζίνης σε διάστημα μόλις 15 ημερών αυξήθηκε κατά 3,5 λεπτά το λίτρο. Έτσι από τα 1,58 ευρώ το λίτρο που ήταν την 1η Μαΐου εκτοξεύτηκε στις 16 του ίδιου μήνα στα 1,615 ευρώ.
Από τη στιγμή που η μέση αύξηση είναι της τάξης των 3,5 λεπτών το λίτρο, αυτό σημαίνει ότι σε πρατήρια οι ανατιμήσεις είναι κατά πολύ υψηλότερες.
Η κούρσα ανόδου αποδίδεται στην αντίστοιχη πορεία στις διεθνείς αγορές του Μπρεντ και του αργού. Μία φρενήρης τροχιά που κρατά ουσιαστικά εδώ και περίπου τρεισήμισι μήνες και επιταχύνθηκε από τότε που η Ουάσιγκτον αποφάσισε να αποχωρήσει από τη συμφωνία με το Ιράν για τα πυρηνικά. Το κλίμα ήταν ήδη αρνητικό καθώς η Βενεζουέλα είχε μειώσει δραματικά την παραγωγή της, ενώ συγκρατημένη τη διατηρούν και τα κράτη – μέλη του ΟΠΕΚ.
Πάντως, στην ελληνική αγορά οι τιμές των καυσίμων έχουν σημειώσει τεράστια αύξηση. Αν αναλογιστεί κανείς ότι την 1η Μαρτίου η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης ήταν στα 1,527 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή σε διάστημα περίπου δυόμισι μηνών έχει ακριβύνει κατά 8,8 λεπτά το λίτρο.
Το ράλι των τιμών, σε συνδυασμό και με τα πάγια εδώ και χρόνια προβλήματα στην ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού, προκαλεί μεγάλη επιβάρυνση σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις. Ιδίως σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά επιδιώκει να αναπτυχθεί μετά την πολυετή ύφεση.
Το πρόβλημα διογκώνεται λόγω και του μεγάλου βαθμού εξάρτησης που έχει η ελληνική οικονομία από τις εισαγωγές των καυσίμων.