"


Μόλις το ένα τέταρτο των πολιτών γνωρίζει για τις “έξυπνες” πόλεις

Μπορεί οι λύσεις και οι εφαρμογές που συνδέονται με τις “έξυπνες” πόλεις να μπαίνουν σταδιακά στην καθημερινότητα των πολιτών, ωστόσο οι τελευταίοι κάθε άλλο παρά δείχνουν να είναι ενήμεροι γι’ αυτές. 



Ακόμη και σε ψηφιακά “ώριμες” αγορές, όπως είναι, για παράδειγμα, αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, οι καταναλωτές δεν έχουν εξοικειωθεί με τη λειτουργία των “smart cities”. Έρευνα, που διενήργησε η εταιρεία Pospiscope αποκαλύπτει ότι, παρά τις πολλές πρωτοβουλίες που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή, λιγότερο από το ένα τέταρτο των Βρετανών γνωρίζει τον όρο “έξυπνες πόλεις”. Η έρευνα “Smart in the City”, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.500 καταναλωτών, αποτυπώνει τη γνώμη των πολιτών σχετικά με τις “έξυπνες” πόλεις και τα βασικά χαρακτηριστικά τους.

Υπάρχει τεράστιο χάσμα ανάμεσα στο τι γνωρίζουν και το τι θέλουν οι καταναλωτές από τις “smart cities”Η έρευνα αποκαλύπτει ότι μόνο το 23% των ανθρώπων έχει ακούσει για τον όρο “έξυπνη πόλη”. Μεταξύ των νέων ανθρώπων, ωστόσο, το ποσοστό αυτό αυξάνεται. Αν και μπορεί να μην έχουν ακούσει το όρο “smart cities”, οι πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τις “έξυπνες” πόλεις, όπως τα “έξυπνα” δίκτυα ενέργειας και τα ευφυή συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, αξιολογούνται πολύ θετικά από τους ίδιους τους πολίτες.

“Έξυπνες” λειτουργίες
Όταν οι πολίτες ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας ποιες λειτουργίες της “έξυπνης” πόλης θεωρούν ως τις πιο χρήσιμες και ως αυτές που παρέχουν ένα πραγματικό όφελος οι απαντήσεις είχαν ως εξής: “έξυπνο” νερό (89%), “έξυπνες” κατασκευές (85%), “έξυπνη” ενέργεια (81%) και “έξυπνη” υγεία (79%). Χαρακτηριστικά που θεωρούνται λιγότερο χρήσιμα ήταν ο “έξυπνος” τουρισμός και ο ελεύθερος χρόνος (59%), η “έξυπνη” λιανική (57%) και η “έξυπνη” χρηματοδότηση (57%).

Η έκθεση αποκαλύπτει τη μεγάλη ανάγκη οι καταναλωτές να κατανοήσουν τα πραγματικά οφέλη των “έξυπνων” πόλεων. Για παράδειγμα, το σύνολο των “έξυπνων” μεταφορών αξιολογήθηκε με βαθμό χρησιμότητας 71%. Ωστόσο, όταν οι ερευνητές περιέγραψαν πιο λεπτομερώς πρωτοβουλίες που συνδέονται με τις ευφυείς μεταφορές, οι πολίτες αύξησαν τη βαθμολογία τους: έξυπνος έλεγχος κυκλοφορίας (87%) και “έξυπνοι” δημόσιοι χώροι στάθμευσης (83%). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μετά από τις εξειδίκευση των πρωτοβουλιών, έγινε σαφές ότι οι “έξυπνες” μεταφορές θα βοηθήσουν στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων, όπως το κρυφό κόστος οδήγησης, η κίνηση και η αναζήτηση χώρου στάθμευσης, δραστηριότητες που εκτιμάται ότι κόστισαν σε κάθε οδηγό στη Μεγάλη Βρετανία το 2017 περί τις 1.924 στερλίνες έκαστο.

“Έξυπνη” υγεία
Η “έξυπνη” υγεία θεωρείται επίσης σημαντική από τους καταναλωτές. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 20% των πολιτών έχουν στην κατοχή τους μια wearable συσκευή. Πιο δημοφιλείς είναι οι συσκευές “έξυπνης” υγείας/φυσικής κατάστασης (14%). Επίσης, από τους καταναλωτές που δεν έχουν επί του παρόντος μια wearable συσκευή, το 55% δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αποκτήσει μία στο μέλλον.

Πηγή: career.gr




Created and Support by Byte1 | Copyright © 2018 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΝΤΡΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ