Μεγάλες αντιδράσεις έχει "ξεσηκώσει" η οδηγία περί πνευματικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης
Μεγάλες αντιδράσεις έχει «ξεσηκώσει» η οδηγία περί πνευματικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook,Twitter, Instagram και YouTube.
Το YouTube επιτρέπει την ύπαρξη ανασχηματισμένου υλικού πνευματικών δικαιωμάτων στην πλατφόρμα του σύμφωνα με το νόμο για τη δίκαιη χρήση.
Ωστόσο, οι επικριτές του άρθρου 13 υποδεικνύουν ότι αν το YouTube γίνει υπεύθυνο για οποιοδήποτε περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, ένα ισχυρότερο φίλτρο θα μπει σε ισχύει για κάθε βίντεο που μεταφορτώνεται στην πλατφόρμα με αποτέλεσμα να κατεβάζει αυτόματα ότι βίντεο έχει την παραμικρή υποψία παραβίασης των πνευματικών δικαιωμάτων.
«Η παρούσα νομοθεσία αποτελεί απειλή τόσο για τη ζωή σας όσο και για την ικανότητά σας να μοιραστείτε τη φωνή σας με τον κόσμο» έγραψε η Wojcicki.
H CEO του YouTube, Susan Wojcicki, προσθέτει τη δική της φωνή στις διαμαρτυρίες.
«Εάν υλοποιηθεί όπως προτείνεται, το άρθρο 13 απειλεί εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, Ευρωπαίους δημιουργούς, επιχειρήσεις, καλλιτέχνες και όσους απασχολούν. Η πρόταση θα αναγκάσει τις πλατφόρμες, όπως το YouTube, να δώσουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο από ένα μικρό αριθμό μεγάλων εταιρειών. Το βάρος της απόδειξης του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας θα είναι υπερβολικά υψηλό για τους περισσότερους ανεξάρτητους δημιουργούς.»
Tο άρθρο 13 δεν ισχύει μόνο για το YouTube. Οι ιστότοποι που εξαρτώνται από το περιεχόμενο που δημιουργεί ο χρήστης όπως το Facebook, το Twitter το Instagram μεταξύ πολλών άλλων – θα πρέπει να παρακολουθούν το περιεχόμενο των χρηστών τους.
Aν ένας χρήστης δημοσιεύσει ένα κλιπ από ένα μουσικό βίντεο στο Instagram, το Facebook θα πρέπει να πληρώσει. Εάν δεν είναι εξουσιοδοτημένο, τότε είναι παράβαση.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
ΠΗΓΗ