Στην «κατάψυξη» βρίσκεται η Βόρεια Ελλάδα, όπου από νωρίς καταγράφονται αρνητικές θερμοκρασίες σε όλες τις περιοχές της.
Στους -19 βαθμούς Κελσίου έπεσε το πρωί ο υδράργυρος στη Φλώρινα και την Πτολεμαΐδα, ενώ στους -18 στα Γρεβενά.
Την ίδια ώρα, σε υποχώρηση βρίσκεται η κακοκαιρία «Σοφία», η οποία δημιούργησε αρκετά προβλήματα στους νομούς της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας. Η χιονόπτωση των τελευταίων 24ωρων σε συνδυασμό με τον παγετό που επικρατεί τις πρωινές ώρες, έχουν μετατρέψει πολλούς δρόμους σε παγοδρόμια και απαιτείται αρκετή προσοχή για τους οδηγούς και τους πεζούς.
Χιονοκάλυψη
Ο χάρτης που ακολουθεί δίνει (προσεγγιστικά λόγω περιοχών με νέφη) τις περιοχές που έχουν χιονοκάλυψη, όπως προκύπτει από ανάλυση δορυφορικών δεδομένων από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών/meteo.gr.
Περίπου το 51% της χώρας είναι καλυμμένο από χιόνι, αποτέλεσμα των δύο διαδοχικών κακοκαιριών "Ραφαήλ" και "Σοφία".
Στο μεταξύ, αρκετά βελτιωμένη είναι η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη, η οποία ξημέρωσε με -3 βαθμούς Κελσίου.
Ανοιχτοί είναι όλοι οι κεντρικοί οδικοί άξονες της πόλης, αλλά οι οδηγοί κινούνται με χαμηλές ταχύτητες λόγω του παγετού, ενώ σε κάποιους περιφερειακούς δήμους της Θεσσαλονίκης οι οδηγοί πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Κανονικά εκτελούνται από το πρωί οι πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ έχουν επιστρέψει στους δρόμους της πόλης.
Βελτιωμένος είναι ο καιρός στους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, όπου όμως το κρύο είναι τσουχτερό. Στη Βέροια ο υδράργυρος «έδειξε» το πρωί -10 βαθμούς και στο Κιλκίς -9. Η κίνηση σε αρκετούς δρόμους, κυρίως ορεινούς, της Κεντρικής Μακεδονίας διεξάγεται με αλυσίδες ή χιονολάστιχα.
Συνθήκες ολικού παγετού αναμένεται να επικρατήσουν σήμερα στη Δυτική Μακεδονία, όπου το τοπίο είναι εδώ και μέρες «λευκό» και οι θερμοκρασίες πολικές. Οι χαμηλότερες τιμές της ημέρας καταγράφηκαν στη Φλώρινα, την Πτολεμαΐδα και τα Γρεβενά ενώ στην Κοζάνη ο υδράργυρος έπεσε στους -13 βαθμούς Κελσίου. Κανονικά διεξάγεται η κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονές της, ενώ με αντιολισθητικές αλυσίδες διεξάγεται η κίνηση σε αρκετά σημεία του εθνικού και επαρχιακού δρόμου της Δυτικής Μακεδονίας.