Τα κράτη της Ε.Ε. ψήφισαν ενάντια στο να γίνει το WiFi το πρότυπο ενός συστήματος επικοινωνίας ανάμεσα
στα συνδεδεμένα και στα αυτόνομα αυτοκίνητα. 21 χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία, ψήφισαν κατά της συγκεκριμένης πρότασης, με το 5G να κερδίζει το WiFi, αφού αυτό λέγεται πως έχει ευρύτερο φάσμα εφαρμογών σε τομείς όπως η ψυχαγωγία, τα δεδομένα κίνησης και η πλοήγηση.Ορισμένες χώρες υποστήριξαν αρχικά το σύστημα WiFi που πρότεινε η Κομισιόν, αφού θεωρήθηκε πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί αμέσως και ενδεχομένως να βελτιώσει την οδική ασφάλεια βραχυπρόθεσμα.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών και μερικές χώρες συμπεριλαμβανομένης της Φινλανδίας υποστήριξαν πως μια προσέγγιση “τεχνολογικά ουδέτερη” θα ήταν καλύτερη, επιτρέποντας τη χρήση συστημάτων WiFi και 5G, που θα μπορούσαν να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα οφέλη για την οδική ασφάλεια στο μέλλον.
Ωστόσο, η συνεδρίαση της μόνιμων αντιπροσώπων της Ε.Ε., απέρριψε την σχετική πρόταση. Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι πλέον πιθανό να ζητήσει από την Κομισιόν να αναδιατυπώσει τη νομοθεσία και να την υποβάλει ξανά προς ψήφιση μέχρι τα τέλη του έτους.
Η Violeta Bulc, αρμόδια για τις μεταφορές, δήλωσε πως θα συνεργαστεί με τα κράτη-μέλη για να βρει μια λύση. Όπως είπε:
"Δεν μπορούμε να χάσουμε αυτή την ευκαιρία και να χάσουμε πολύτιμο χρόνο για να κάνουμε τους δρόμους μας ασφαλέστερους".
Να σημειωθεί πως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και εταιρίες τηλεπικοινωνιών, όπως οι BMW, Daimler, Ford, PSA, Intel, Qualcomm, Huawei και Samsung, ήταν υπέρ της 5G υλοποίησης. Η συγκεκριμένη αγορά των συνδεδεμένων οχημάτων θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ όχι μόνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και για τους τηλεπικοινωνιακούς φορείς και τους κατασκευαστές εξοπλισμού.
Πηγή: autoblog.gr